Curs 2017/2018

dimecres, 13 de febrer de 2019

Ambients d'aprenentatge




Aquest any hem iniciat una nova manera de treballar a Educació Infantil: 

Els ambients d’aprenentatge.




Són espais ambientats en una temàtica concreta amb material no estructurat on els infants de P3, P4 i P5 conjuntament poden circular lliurement i crear lliurement segons els seus interessos, sempre i quan respectin les normes de convivència establertes.


D’aquesta manera volem respectar el màxim el nivell, el ritme i els interessos de cada infant, i deixar que aprenguin de manera autònoma, en col·laboració amb els seus companys i companyes de totes les edats.


Així doncs, el paper del professorat no és guiar, sinó acompanyar els infants sense envair, observar i vetllar pel compliment de les normes de convivència. Simplement SER-HI.


Hi anem dos matins a la setmana, i poden entrar i sortir quan vulguin a qualsevol d’aquests espais:




AMBIENT DE LLUM










AMBIENT D’ EXPERIMENTACIÓ








AMBIENT DE MOVIMENT






AMBIENT ARTÍSTIC










AMBIENT DE LA CASA












En acabar la sessió ens reunim en rotllana per compartir les nostres impressions i poder raonar sobre la nostra tasca individual, fent una autoavaluació:


“Com he treballat avui?”

“Amb qui he jugat?”

“He compartit?”
 









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada